Wuchuan, de roots van Zoi - Reisverslag uit Wuchuan, China van Patricia Bragt - WaarBenJij.nu Wuchuan, de roots van Zoi - Reisverslag uit Wuchuan, China van Patricia Bragt - WaarBenJij.nu

Wuchuan, de roots van Zoi

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

23 Juli 2014 | China, Wuchuan

Meiden net heerlijk buiten gezwommen in het zwembad. Wat een prachtige afsluiter van een overweldigende indrukwekkende geweldige dag. Vooral voor Zoï. Ze zag er zo tegenop dat konden we aan alles merken, ook ik stapte vanmorgen met een brok in mijn keel en een knoop in mijn maag in het busje op weg naar het kindertehuis en daarna de vindplaats. Het kindertehuis was heftig, vooral de special need gehandicapte kindjes en ook babytjes. Te vroeg geborenen die bij ons in couveuses liggen. Liggen in bedjes (lees zonder matrasje dus op een houten bodem) je vraagt je af hoe lang ze het vol houden. We mochten niet filmen en geen foto's maken. Maar toch gedaan op verzoek van Zoï. Heel echt heel heftig. Daarna naar de vindplek. Tijd rondgereden in de wijk en heel het dorp hielp op een gegeven moment mee. Het ging als een lopend vuurtje dat wij er waren. Eerst waren Ik en Ruud (grote man) interessant. Wilde allemaal op de foto met ons. Toen de gids vertelde waarom we daar waren en dat Zoï uit Wuchuan kwam waren ze allemaal ineens in Zoï geintresseerd. Zo geweldig. Ongelooflijk, Zoï straalde en haar vindplek waar het ooit begonnen was waar we nu weer waren........ We hadden het niet mooier af kunnen sluiten. Het dorp stond te zwaaien toen we wegreden en Zoï...........Zoï zwaaide terug naar haar mensen. Naar haar Wuchuan

• 23 Juli 2014 - 15:21

Mariejanne:

Wat geweldig allemaal, wat een beleving voor Zoï. Fijn om het op deze manier een beetje mee te maken, bedankt lieve mensen, gegroet, knuffel en fijne tijd daar

• 23 Juli 2014 - 15:23

Johan:

Had al gereageerd via fam-app. in gedachten leven wij mee en jullie verhalen kleuren onze plaatjes !

• 23 Juli 2014 - 18:47

Tineke En Tjitte:

Zo herkenbaar en wat fijn allemaal! Was de vindplek nog redelijk in de buurt van het tehuis? Heel bijzonder om daar te zijn geweest, vooral voor Zoï. Veel plezier nog en blijf genieten!

• 23 Juli 2014 - 19:15

Fam Roest:

Kippenvel! Ik zie ons ook weer staan 3 jaar geleden bij de vindplaats, met alle chinese mensen om ons heen.
    Wat fijn dat het allemaal goed verlopen is voor Zoi! Geniet ervan!

• 24 Juli 2014 - 20:50

Daan En Fennny:

Dag Allemaal, vooral heel veel liefs voor Zoï, nog een bijzondere tijd, liefs Opa en Oma

• 25 Juli 2014 - 14:27

Jose Tijink:

Heftig allemaal,maar wel heel mooi deze indrukken zullen jullie nooit vergeten.Ben trots op jou klein zusje en natuurlijk ook op de rest.Heel veel liefs Jos.

• 25 Juli 2014 - 15:39

Nancy:

Hey hallo allemaal,

Wat leuk om te lezen hoe jullie het allemaal beleven daar. We wensen jullie nog heel veel plezier en geniet ervan. Liefs Nancy xxx